El nostre mètode educatiu es basa en l’acció, la responsabilitat i la confiança. A través del temps lliure, formem a xiquets i joves en diversos plans: social, psicològica, intel·lectual, emocional i espiritualment.
El mètode educatiu scout es defineix com un sistema d’autoeducació progressiva basat en:
Educació en valors: El jove estableix lliurement un compromís personal davant els seus companys, assumint una responsabilitat: social, personal, ètica… resumits en la promesa i la Llei Scout.
Aprendre fent: L’educació per l’acció i la pròpia experiència. L’aprenentatge es fa a través de l’observació, l’experimentació i l’activitat personal, permetent als participants realitzar accions per si mateixos i adquirir experiències personals. Es posa en pràctica l’educació per l’acció mitjançant l’aplicació de la metodologia del projecte: educació activa i ús del joc com a oportunitat òptima d’experimentar, aventurar, imaginar, somiar, projectar, crear i recrear la realitat.
La vida en xicotets grups: El xicotet grup socialitza, identifica als seus membres amb els objectius de les activitats i permet aprofundir en el coneixement mutu. Tot això possibilita la participació, l’aprenentatge i l’assumpció de responsabilitats. Així es crea un espai educatiu i de confiança en un mateix privilegiat per a créixer i desenvolupar-se.
Amb l’ajuda d’adults: La presència d’un adult capacitat, que s’incorpore a la vida de l’equip proposant, revelant i ajudant a descobrir, facilita el diàleg i la cooperació, convidant al grup a produir el millor de si mateix.
L’assumpció gradual de responsabilitats en el propi desenvolupament: La vivència de la participació en diverses activitats, assumint responsabilitats aconseguisc mateix i amb el grup, ajuda a l’establiment d’un compromís personal lliurement acceptat, en el qual es basa l’èxit de l’equip.
La formació autogestionada: Cada jove participa en el seu propi procés de desenvolupament, formant part activa de les diferents etapes en les quals es determina el Programa Educatiu Scout.
Uns programes progressius i atractius: La presentació de tècniques atractives que s’aprenen executant-les, permet estimular el desenvolupament de les aptituds, motivar una futura vocació i col·laborar en la formació de la persona, aportant la seguretat que implica el maneig d’una destresa.
La varietat i els centres d’interés:A través d’aquests, xiquets i xiquetes i joves es relacionen amb el món, descobreixen les seues capacitats i les dels altres, el valor de la cooperació i l’esperit d’equip, descobrint d’una manera alegre el que junts poden fer.
El contacte directe i continuat amb la natura: El descobriment de la natura estimula la creativitat, crea vincles entre els membres del grup, afavoreix la comprensió de la vida en societat i permet valorar la vida senzilla i els ritmes naturals.